Nu, kära vänner, är boken klar!
Den
heter Lean med hjärta och kreativitet - om autentiskt ledarskap och
kommunikation, och den kommer ut på Ekerlids förlag i februari. Boken
handlar om att utveckla kommunikation och ledarskap i en lean organisation, med
fokus på chefers kommunikation och autentiska ledarskap..
Jag har skrivit boken tillsammans med Monika Wendleby, chef på
Migrationsverket, och boken handlar bland annat om våra erfarenheter av att
utveckla ledarskap och kommunikation i en organisation som arbetar med lean.
Här
är några röster om boken:
”Ett
av de mest smakfulla bidrag om modernt svenskt utvecklingsarbete som idag går
att uppbringa.”Dan Eliasson, Generaldirektör Försäkringskassan
"Boken
fyller ett tomrum och är obligatorisk läsning för alla som vill arbeta
lean." Dag Lotsander, ledande föreläsare och rådgivare inom The Toyota Way
"Ännu
en gång visas här den grundmurade betydelsen av tydlig och innerlig
kommunikation, samt den för ledarskap så avgörande tron på individen vid
förändring." Cecilia Ardström, finansdirektör, Länsförsäkringar
"Den
digitala utvecklingen ställer nya krav på ledarskap och företagskultur. Den här
boken ger många insikter om vad modernt ledarskap handlar om." Ulf
Reneland, utbudsansvarig, digitala medier, Sveriges Radio
"Låt
dig inspireras av författarnas berättelser, lär av deras erfarenheter och ta
del av kopplingen mellan lean, autentiskt ledarskap och kommunikation."
Eva Simic, Strålsäkerhetsmyndigheten
"Genom
att använda konkreta och allmängiltiga exempel har de inspirerande författarna
till den här boken fått mig att förstå hur lean kan användas av alla som är
intresserade av att få ut mer av sitt arbete. En hel del kan förresten användas
utanför arbetet också." Liselott Calander, chef för Compliance Services,
Magnusson Advokatbyrå
"Det
var länge sedan jag läste en managementbok som skänkte mig så mycket värme och
energi. Denna bok är alla serviceföretags stöd för nytänkande." Göran
Henriks, utvecklingsdirektör, SKL